„W zakresie określenia początkowej klasy ryzyka lotniczego (ARC) – jak podano w AMC1 do art. 11 do rozporządzenia 2019/947 – SORA wykorzystuje operacyjną przestrzeń powietrzną zdefiniowaną w ConOps jako punkt odniesienia do oceny ryzyka kolizji w powietrzu oraz poprzez określenie kategorii ryzyka lotniczego (ARC).
ARC może być redukowane przez wdrożenie strategicznych i taktycznych działań łagodzących. Zastosowanie metod strategicznych zmniejsza poziom ARC. Działanie w konkretnych oknach czasowych lub ograniczeniach to jeden z przykładów strategicznego podejścia do zmniejszenia ryzyka kolizji. Po wprowadzeniu działań strategicznych, jakiekolwiek ryzyko kolizji w powietrzu jest dalej minimalizowane za pomocą taktycznych działań łagodzących, takich jak systemy wykrywania i unikania (DAA) lub alternatywne metody jak ADS-B, FLARM, U-space lub standardowe procedury.”
– fragment artykułu pt. „SORA – elementy analizy (ARC, SAIL, OSO)”, całość dostępna na stronie:
https://prawodronow.pl/prawo-dronow/sora-elementy-analizy-arc-sail-oso/