Polska Agencja Żeglugi Powietrznej uruchomiła nową aplikację DroneTower, która ułatwia zgłaszanie planowanych lotów dronami. Aplikacja stała się oficjalnym systemem teleinformatycznym, który ma usprawnić administracyjne procedury dla pilotów i właścicieli dronów.
„Uruchomienie tej aplikacji było koniecznością, bardzo nam zależało, żeby to był produkt nasz, własny, polski, kontrolowany przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej” – podkreślił minister infrastruktury Dariusz Klimczak. Wskazał na potrzebę wprowadzenia polskiej aplikacji do zarządzania dronami, szczególnie w obecnych niespokojnych czasach, gdzie bezpieczeństwo i gospodarka są ze sobą ściśle powiązane.
Aplikacja DroneTower to narzędzie stworzone z myślą o bezpiecznym i efektywnym zarządzaniu lotami. System umożliwia sprawdzenie warunków lotu w wybranej lokalizacji oraz pozwala operatorom bezzałogowego statku powietrznego (BSP) zamiaru wykonania lotu (check-in). Dodatkowo zapewnia możliwość niewerbalnej dwustronnej komunikacji z kontrolerem ruchu lotniczego w przypadku wykonywania lotów w strefie kontrolowanej lotnisk czy informowania o sytuacjach awaryjnych. Aplikacja dostarcza informacji o innych zgłoszonych lotach BSP wykonywanych w pobliżu.
DroneTower jest dostępna bezpłatnie na platformach Android i iOS (Google Play oraz App Store). Korzystanie z aplikacji wymaga założenia konta w systemie PansaUTM.
Instrukcja obsługi aplikacji DroneTower jest dostępna na stronie https://www.pansa.pl/dronetower/.